Spelregels

Tafeltennis kent net als iedere andere sport spelregels. We hebben de belangrijkste 11 regels onderstaand voor je uitgelegd. Mocht je nog meer informatie over de spelregels van tafeltennis willen weten, bezoek dan eens de website van Tafeltennismasterz of download dit boekje dat speciaal voor de jeugd is bedoeld.

De 11 basisregels

Elke game gaat tot elf punten
Wie dus het eerste 11 punten (of meer als er nog geen 2 punten verschil zijn) heeft, is de winnaar van de game

Best of Five
Een wedstrijd is ‘best of five’: diegene die het eerst drie games wint heeft gewonnen.

Twee punten verschil
Om een game te winnen moet er minimaal twee punten verschil zijn.

De opslag
De opslag/service wisselt om de twee keer

Om en om serveren
Vanaf een stand van 10-10 wisselt de service om en om, telkens één opslag per persoon per keer