Over de vereniging

Tafeltennis, wie heeft dat nou nog nooit gedaan. Iedereen zal ooit wel een keer achter de tafel hebben gestaan voor een potje pingpong of voor een “rondje om de tafel”. Voor sommigen is het meer dan een stukje ontspanning. Ongetwijfeld moet dat één van de redenen zijn geweest om een tafeltennisvereniging op te richten.

En zo geschiedde het dat op 1 september 1971 de tafeltennisvereniging, eerst onder een andere naam maar nu TTV de Sprint, het levenslicht zag. In het begin konden de matadoren hun talenten laten zien in het wijkgebouw aan de Dijckpotingen in Vierpolders maar in 1987 werd het geheel nieuwe pand aan de Rik in Brielle opgeleverd. Dit pand is nog steeds de basis voor een intensief, sportief maar bovenal gezellig avondje sport en ontspanning. Wat kun je verwachten bij De Sprint ? Een ieder kan terecht. Wil je gewoon lekker recreatief spelen, bij De Sprint zit je goed. Wil je competitie spelen, bij De Sprint zit je goed. Het mooie is dat de recreanten onderling ook erg competitief worden wanneer ze eenmaal aan een potje beginnen.

Bij de Sprint wordt op diverse niveaus competitie gespeeld. Er zijn teams in de gezellige 5e en 6e klasse tot aan de hoogste regionale afdeling en er wordt zelfs op landelijk niveau gespeeld. Daarnaast is er de mogelijkheid om in de zogenaamde Duo-competitie uit te komen. Dit is uitermate geschikt voor mensen die er niet zo’n lange avond van willen maken. Maar voor al deze teams geldt dat er gevochten wordt voor elk punt maar dat de “3e” helft net zo belangrijk is. Wat is het dan toch aangenaam dat De Sprint een gezellige bar heeft met een uitstekende keuken. Tel daar het videoscherm en beamer voor de muzikale omlijsting bij op en je hebt de garantie op een prima avond. De Sprint kenmerkt zich ook door een hechte groep leden die naast het tafeltennis ook voor ander vertier naar het clubgebouw komen. Zo wordt er twee keer per jaar een feestavond georganiseerd ter afsluiting van de competitie en met een beetje geluk hoor je dan bij de kampioenen die die avond gehuldigd worden. Een feestavond zonder muziek is bijna onvoorstelbaar en daarom is er altijd een zanger dan wel band van muzikale klasse voor de muzikale omlijsting. Maar ook wedstrijden van Oranje op een groot eindtoernooi worden op De Sprint op het grote scherm bekeken, al dan niet vergezeld van een barbecue.

Ook de jeugd wordt niet vergeten bij De Sprint. Zij hebben de mogelijkheid om op dinsdag en donderdag onder leiding van een gediplomeerd trainer hun skills te verbeteren. En ook voor hen geldt, indien er animo voor is, dat er in competitieverband gespeeld kan worden. Naast de trainer is er een groep ouders en een aantal seniorleden die zich zeer enthousiast inzetten om het voor de jeugd zo aangenaam en leuk mogelijk te maken.

Al met al kan gesteld worden dat De Sprint graag uitgedaagd wordt op sportief niveau maar dat het eensgezindheid en gezelligheid hoog in het vaandel heeft staan.

Sacha IJkema

Marian van der Hurk