Kan jij de snelheid aan?

Bij Tafeltennisvereniging De Sprint kun je laten zien wat je kunt! De basis heb je snel onder de knie en samen worden we steeds beter. Je verbetert continu, de snelheid gaat omhoog en je leert met effect te spelen. Spelen doe je alleen, maar met de gezelligheid van een team.

Ieder zijn eigen niveau
Bij De Sprint speel je op je eigen niveau. Denk bijvoorbeeld aan een regionale of landelijke competitie. Op recreatief niveau tafeltennissen kan natuurlijk ook. Naast de competitiewedstrijden kun je ook deelnemen aan toernooien. Voor de jeugd wordt dit per klasse ingedeeld. Volop keuzemogelijkheid en kansen!

Wat heb je nodig?
Wil je tafeltennissen? Dan kun je snel aan de slag. Wij spelen in sportschoenen die alleen binnen worden gedragen (geen zwarte zool). Bij competitiewedstrijden draag je een clubtenue (clubshirt en zwarte korte broek). Word je lid? Dan kun je in het begin een tafeltennisbatje lenen. Weet je zeker dat je verder wilt? Dan koop je jouw eigen batje. Wij helpen je graag met de aanschaf.

Onze jeugd

Leeftijd: 7 t/m 17 jaar (daarna speel je mee met de senioren)

Trainingsdagen: dinsdag en donderdag

Tijden: 18:30 – 20:00 uur

Competitie: Zaterdagen volgens planning in teams van min. 3 kinderen

Kies zelf of je op 1 of 2 trainingsavonden komt en of je competitie wilt spelen. Het is belangrijk dat de sport aansluit bij jou en jouw wensen.

de competitie

Vind je het leuk om competitie te spelen? Wij vormen graag een team! Op zaterdag speel je met zijn drieën een thuiswedstrijd of een uitwedstrijd bij een andere vereniging. Iedereen speelt 3 wedstrijden en 2 kinderen spelen samen nog een dubbelwedstrijd.

Hoe gaat een tafeltenniswedstrijd?
Die speel je in 5 games. Wie het eerste drie games wint, wint de wedstrijd. Elke gewonnen wedstrijd levert een punt op.

Bij wedstrijden tegen andere verenigingen speel je in een clubtenue met een zwarte broek. De indeling van de competitie is te vinden op de site van afdeling West van de NTTB.

Toernooien

Er zijn  4 soorten toernooien:

• De nationale meerkampen
    Dit is een vorm van wedstrijd spelen georganiseerd door de NTTB. Iedere regio speelt in poules tegen elkaar. Dit zijn poules ingedeeld op je eigen leeftijd. Per poule gaan de beste kinderen door naar de volgende ronde en dan kan je tegen kinderen komen te spelen uit een   andere regio.De meerkampen worden op zondag gespeeld.
  • Opstaptoernooi
    Dit is een vorm van wedstrijden spelen georganiseerd door een vereniging. Spelvormen kunnen wisselen. Bij dit toernooi is het doel leren wedstrijd spelen op een leuke manier. Deze toernooien worden vaak op zaterdag of zondag gespeeld, rekening houdend met de        competitie.
  • Ranglijsttoernooien
    Iedereen begint in zijn leeftijdscategorie en bij de laagste licentie. Dit geeft het niveau aan waar je ingedeeld kan worden. Als je toernooien gaat winnen, krijg je punten en kom je steeds een stapje verder. Deze toernooien worden vaak op zaterdag of zondag gespeeld. Stel je zou het toernooi winnen , kan het zijn dat je zondags weer mag spelen.
  • De Zuid-Hollandse kampioenschappen
    Dit toernooi wordt in januari gespeeld in Schiedam. Alle kinderen mogen meedoen en spelen in hun leeftijdscategorie. Naast de enkelspelen, speel je dit toernooi ook mee in het dubbeltoernooi.

De toernooien kun je ook vinden op de site van afdeling West van de NTTB.

GRATIS PROEFLESSEN

Doe mee in 3 gratis proeflessen en ontdek hoe leuk tafeltennis is.

Trainingen

De jeugd kan op dinsdag en donderdag trainen onder leiding van een jeugdtrainer. Je kunt ervoor kiezen om op 1 of 2 dagen te trainen. De trainers zijn goed bekend binnen de vereniging en hebben uitgebreide ervaringnmet tafeltennis. Daarnaast vinden zij het om de jeugd enthousiast te maken voor de onze sport en iedere keer weer helpen beter te worden.

De training start met een warming up. Dit kan in de vorm van een cardio oefening, maar ook in spelvorm. Zo voorkomen wij kleine blessures.

Het hart van de training is gericht op de techniek en spelinzicht. Onder begeleiding wordt hier hard aan gewerkt. Het einde van de training heeft een wedstrijdelement, maar vooral ook het plezier in tafeltennis.

Bij de Sprint vinden we het belangrijk dat ieder kind zich welkom voelt.  Iedereen is gelijk en moet plezier kunnen hebben.

Competitie & Uitslagen

Bekijk onderstaand de competitie en uitslagen van de NTTB

Teams - Jeugd

5e klasse